Contentworkflow

  • Home
  • Strategie
  • Publicatie
  • Over Contentworkflow
  • Contact

Publicatie

Vorige maand wist Karen niet wat ze met de website aan moest. Na de strategiesessie met het team weet ze dat wel.

Maar nu de volgende stap: welke informatie zetten we precies op de site?

Welke informatie zet u op uw website?

De doelgroepen zijn uitgewerkt in persona’s. Wat gaat u uw persona’s bieden aan informatie? Het mooiste zou natuurlijk zijn als de persona’s zelf vertellen wat ze nodig hebben. Als zij zouden aangeven wat ze zoeken op de website en ook hoe hen dat verder helpt in acties en beslissingen.
En dat kan, namelijk met zogeheten User stories. We laten de persona’s als het ware aan het woord.

De persona’s vertellen

In onze User story-sessie verplaatst iedere deelnemer zich in de behoeften van de persona’s. Alle deelnemers schrijven per persona de behoeften op die ze kennen of verwachten.

Goh, werken aan content is leuk. Met die User stories gaan we niet zenden, maar kijken we vanuit onze persona’s. Dit is een van onze stories:

Als museumdirecteur, bezig met het nieuwe lichtplan ‘Light at the museum’,
wil ik weten welke ervaring Lichtstraat heeft bij musea
zodat ik kan bepalen of we dit bedrijf gaan vragen om offerte uit te brengen.

Vanuit User stories naar publicatie

Verzameling User stories
User stories uit een sessie

De User stories beschrijven welke informatie voor de persona’s toegevoegde waarde heeft. Vanuit deze basis ontwikkelen we samen een werkwijze voor publicatie, op maat voor uw organisatie.

Meer weten over de User story-sessie? Neemt u dan contact met ons op, 06 – 20 49 93 74.

Zoeken

Recente items

  • Schrijven: samen ga je sneller
  • Lanceren als 1e stap
  • De nieuwsbrief – Lees meer

Contact

Mary Schilder
De Contentmanager
Duizendknooplaan 46
3452 AT Vleuten

info@decontentmanager.nl
06 - 20 49 93 74

Recente items

  • Schrijven: samen ga je sneller
  • Lanceren als 1e stap
  • De nieuwsbrief – Lees meer

Zoeken

Copyright © 2021 · De Contentmanager